quinta-feira, 16 de outubro de 2014

Milena 1MB

                                            In my at sky twilight                                    In my sky at twilight you are a cloud
and your form and colour are the way I love them.
You are mine, mine, woman with sweet lips
and in your life my infinite dreams live.
The lamp of my soul dyes your feet.
My sour wine is sweeter on your lips,
oh reaper of my evening song,
how solitary dreams believe you to be mine!
You are mine, mine, I go shouting it to the afternoon's
wind, and the wind hauls on my widowed voice.
Huntress of the depths of my eyes, your plunder
stills your nocturnal regard as though it were water.
You are taken in the net of my music, my love,
and my nets of music are wide as the sky.
My soul is born on the shore of your eyes of mourning.
In your eyes of mourning the land of dreams begins.                                                                                                                No meu céu no crepúsculo                               No meu céu ao crepúsculo você é uma nuvem
e sua forma e cor são do jeito que eu amo.
Você é minha, minha, mulher com lábios doces
e em sua vida os meus sonhos infinitos viver.
A lâmpada da minha alma tinge seus pés.
Meu vinho azedo é mais doce em seus lábios,
oh ceifeiro da minha canção da noite,
como os sonhos solitários acredito que você seja meu!
Você é meu, meu, eu vou gritar para a tarde de
vento, e os lanços de vento em minha voz viúva.
Caçadora das profundezas dos meus olhos, o seu saque
acalma sua relação noturno como se fosse água.
Você é levado na rede da minha música, meu amor,
e minhas redes de música são largas como o céu.
Minha alma nasce na costa de seus olhos de luto.
Em seus olhos de luto pela terra dos sonhos começa.                                                                                    (Pablo Neruda)                                                                                                                                                                     


Nenhum comentário:

Postar um comentário